zaterdag 24 september 2011

Feeling hot in Zion

We hadden vanmorgen wat twijfels of we weer vroeg op zouden staan om de zonsopgang te gaan bekijken. De vermoeidheid begint een beetje toe te slaan, dus eigenlijk hadden we geen zin. Maar ja omdat we niet het plan hebben in de nabije toekomst nog een keer naar Bryce Canyon te gaan hebben we ons toch maar uit bed gesleept. Het was best mooi, alleen een beetje heel erg koud (2 graden). En dat vond het kleine meisje naast ons blijkbaar ook aangezien ze het hele park bij elkaar aan het bleren was. Heerlijk zo op de vroege ochtend. Toen de zon eenmaal op was hebben we van het lekkere ontbijtbuffet in het hotel genoten en daarna zyn we op weg gegaan naar Zion. Onderweg waren er niet veel dingen te zien (behalve natuurlijk de prachtige uitzichten die hier standaard zijn). We zijn alleen even gestopt bij een range waar ze bizons hadden. Eenmaal in Zion gingen we op zoek naar een parkeerplaats, wat nog geen gemakkelijke klus bleek want het is zaterdag en dan trekt blijkbaar iedereen uit de stad de natuur in. Hooidruk! We hebben de auto bij ons hotel voor vannacht gezet en zijn daarna met de shuttlebus naar de laatste stop gegaan. Daar een hike van 1 mile naar de narrows gedaan, dit ging langs de rivier en wij zijn gestopt toen we door het water niet meer verder konden, maar de meeste mensen liepen gewoon met schoenen het water in. Je zit hier trouwens veel mensen lopen op een soort apenschoentjes. Het lijkt net een sok en alle teentjes zitten er apart in. Het zal vast heerlijk lopen, maar het ziet er niet uit.
Daarna nog wat andere tussenstops gemaakt en onder een kleine waterval doorgelopen. We wilde eigenlijk lunchen bij de Zion Lodge in het park maar het was nogal druk en het menu kwam ook niet verder dan een pizzaslice of hamburger. Ondertussen was het bloedheet dus erg veel honger hadden we toch niet. Bij de laatste stop zijn we naar de rivier gelopen om de dam te bewonderen die gister is aangelegd door Harm, Sonja en Simone. Robert kon het niet laten om er zelf ook nog een paar steentjes bij te leggen. Judith heeft geen steen aangeraakt, er sprongen namelijk allemaal kikkertjes weg. Ulgh. Hierna vonden we het wel mooi geweest, het was echt bloedheet (35 graden) en we waren kapot. We zijn terug gegaan naar het hotel en hebben lekker gezwommen met uitzicht op de bergen. Vanavond zijn we nog naar een restaurant geweest voor het eten. Een typisch amerikaanse tent waar we ons drinken kregen in een soort weckpot. Verder staat er voor vandaag niet veel op de planning. Een beetje relaxen, koffer opnieuw inpakken en voor morgenochtend enigzins uitslapen, want we gaan een poging doen fris en fruitig in Vegas aan te komen. Al zal dat gevoel na de eerste dag wel weer voorbij zijn :p. Slapen doen we thuis wel weer!

1. Wat lief dat jullie het zakmes hebben gescoord. Ik ga het straks gelijk aan Simon vertellen als hij uit school komt, wat zal hij blij zijn. Heel herkenbaar jullie verhalen van Bryce en Zion. Hebben wij in Zion in hetzelfde restaurant gegeten? Wij hadden ook van die weckpotten. Dat was in Springdale. Veel plezier in Las Vegas en geniet nog van de laatste week.